Το προσωπικό ψηφιακό πιστoποιητικό πιστοποιεί την ταυτότητα του κατόχου του σε τρίτους και παρέχει στους τελευταίους τα μέσα ελέγχου της εγκυρότητας αυτής της ταυτότητας. Η έκδοσή του βασίζεται στις αρχές της επιστήμης της Κρυπτογραφίας. Τα ψηφιακά πιστοποιητικά χρησιμοποιούνται από τους τελικούς χρήστες κατά κύριο λόγο για την υπογραφή εγγράφων (αρχείων pdf, doc κλπ) και στην επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η Ψηφιακή Υπογραφή ισοδυναμεί με τη φυσική υπογραφή στον ψηφιακό κόσμο. Προϋποθέτει την κατοχή ενός ψηφιακού πιστοποιητικού. Ψηφιακή υπογραφή μπορεί να μπει σε ηλεκτρονικά αρχείου τύπου pdf, word, κ.α. καθώς και σε ηλεκτρονικά μηνύματα (email). Με την ψηφιακή υπογραφή ενός αρχείου ή ενός email εξασφαλίζεται: Η Χρονοσήμανση είναι απαραίτητη για την έκδοση προηγμένων ηλεκτρονικών υπογραφών καθώς εξασφαλίζεται η έλλειψη δυνατότητας από τα συμβαλλόμενα μέρη της αποποίησης ευθυνών. Αντιστοιχίζει ένα ηλεκτρονικό αρχείο με μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή και εγγυάται την ακρίβεια της χρονικής στιγμής και της αντιστοίχισης. Για την υπογραφή εγγράφων χρησιμοποιούμε την υπηρεσία χρονοσήμανσης της HARICA (url: http://qts.harica.gr από εντός δικτύου του Πανεπιστημίου, https://qts.harica.gr από εκτός). Ανάλογα με το πώς εκδίδεται ένα ψηφιακό πιστοποιητικό, τα χαρακτηρίζουμε σαν Τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας μπορούν να εκδώσουν ψηφιακά πιστοποιητικά από τις εξής αρχές: Από τις αρχές αυτές, μόνο οι HARICA και ΑΠΕΔ είναι αναγνωρισμένες αρχές από την ΕΕΤΤ και κατά συνέπεια τα πιστοποιητικά τους εφόσον είναι “σκληρής αποθήκευσης” μπορούν να χρησιμοποιηθούν για υπογραφή επίσημων εγγράφων. Για την έκδοση πιστοποιητικού χαλαρής αποθήκευσης για χρήση στην ηλεκτρονική αλληλογραφία, προτείνεται η υπηρεσία HARICA που παρέχεται στα Πανεπιστήμια μέσω του GUNET. Τα βήματα για την έκδοση ενός προσωπικού ψηφιακού πιστοποιητικού είναι τα εξής: Προτείνεται η χρήση του Internet Explorer γιατί το πιστοποιητικό μετά την έκδοσή του, είναι άμεσα διαθέσιμο σε όλες τις εφαρμογές των Windows. Διαφορετικά, πρέπει να το εξάγουμε από τον φυλλομετρητή που χρησιμοποιήσαμε και να το εισάγουμε στην εφαρμογή που το χρειαζόμαστε. Τα μέλη του Πανεπιστημίου, μπορούν επίσης να αποκτήσουν ψηφιακό πιστοποιητικό χαλαρής αποθήκευσης από την εταιρεία SECTIGO. Η διαδικασία είναι η εξής: Για την έκδοση πιστοποιητικού τύπου Α (σκληρής αποθήκευσης), πρέπει να κατέχετε μια ΑΔΔΥ όπως η ακαδημαϊκή ταυτότητα. Η διαδικασία έκδοσης απαιτεί τη συνεργασία με κάποιον πιστοποιημένο validator. Υποβάλετε αίτημα στο σύστημα εξυπηρέτησης αιτημάτων https://helpdesk.uowm.gr και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας. Η έκδοση πιστοποιητικού τύπου Α είναι δυνατή μόνο για το μόνιμο προσωπικό του Ιδρύματος. Οδηγίες για ψηφιακή υπογραφή ηλεκτρονικής αλληλογραφίας:
HARICA
SECTIGO
Server URL: https://qts.harica.gr
tl;dr: Για να μπορείτε να υπογράφετε έγγραφα pdf που θα έχουν την ίδια νομική ισχύ με τα έγγραφα που φέρουν ιδιόχειρη υπογραφή, πρέπει
Τι είναι το ψηφιακό πιστοποιητικό;
Τι είναι η ψηφιακή υπογραφή;
Τι είναι η χρονοσήμανση;
Τύποι ψηφιακών πιστοποιητικών
Αρχές έκδοσης ψηφιακών πιστοποιητικών
Πώς θα αποκτήσω ψηφιακό πιστοποιητικό χαλαρής αποθήκευσης;
Πώς θα αποκτήσω ψηφιακό πιστοποιητικό σκληρής αποθήκευσης;
Πώς θα υπογράφω την ηλεκτρονική αλληλογραφία;
Πώς θα υπογράψω ένα αρχείο pdf;
Οδηγίες για ψηφιακή υπογραφή αρχείων pdf:
Πώς θα βάλω χρονοσήμανση σε ένα αρχείο pdf;
Για να ρυθμίσετε τον Adobe Reader ώστε να να εισάγει αυτόματα και χρονοσήμανση στα έγγραφα pdf που υπογράφετε, ακολουθήστε διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:
Σχετική Νομοθεσία
Χρήσιμοι σύνδεσμοι